Tuesday 16 January 2018

De duurzame 100 betuttelaars


47 Gijs van Doesburg
functie: PLUS supermarkten
organisatie:
geboortejaar:

Een pluspunt voor Duurzaamheidsdirecteur Gijs van Doesburg van Supermarktketen Plus, is dat zijn bedrijf op afstand de vervelendste reclame heeft van alle supermarktketens. Ook dat kan heel duurzaam zijn. Wanneer niemand meer naar de supermarkt wil moet hij dicht. Bedrijven die sluiten: dat is heel duurzaam, want minder consumptie is goed voor De Aarde. Maar Plus is er wat ons betreft nog lang niet. Want er verschijnen niet mínder Plusmarkten maar méér.

Wij van Duurzame 100 willen juist mínder bedrijvigheid. Van Doesburg zou daarom de inzet van nog dikkere cassieres moeten bevorderen, brillen met een hogere correctie van bijziendheid met bijbehorende glasdikte, clearasil-onthouding. Nóg een nichterig ogende neger erbij die zijn handjes wappert, nadat hij tussen het toiletpapier vandaan springt. Een glimlachende beugel verricht ook wonderen.